Rise - Katy Perry

I won't just survive

我不只是挣扎存活

Oh, you will see me thrive

噢,你将看到我茁壮生长

Can't write my story

没有成功故事

I'm beyond the archetype

我也不是什么典范

I won't just conform

也不会乖乖服从命运的剧本

No matter how you shake my core

无论你多么努力去动摇我

Cause my roots, they run deep, oh

我的信念早已深深扎根

Oh, ye of so little faith

不要缺失心中的信念

Don't doubt it, don't doubt it

胜利早已流淌在血液中

Victory is in my veins

你早知道 你早知道

I know it, I know it

而且我也决不妥协

And I will not negotiate

我会奋斗到底

I'll fight it, I'll fight it

勇往直前

I will transform

凤凰涅槃 改变自我

When, when the fire's at my feet again

当烈焰再次环绕脚旁

And the vultures all start circling

天上的秃鹰盘旋

They're whispering, "you're out of time."

它们低声细语“你时间不多了”

But still, I rise

但我依然如朝阳般升起

This is no mistake, no accident

这不是什么错误 也不是什么偶然

When you think the final nail is in; think again

当你觉得你即将走到尽头 请三思

Don't be surprised, I will still rise

不要太意外,我还会升起

I must stay conscious

我必须保持神志清醒

Through the menace and chaos

克服各种威胁和混乱

So I call on my angels

所以我呼唤了我的天使们

They say...

他们说

Oh, ye of so little faith

不要缺失心中的信念

Don't doubt it, don't doubt it

不要怀疑 不要怀疑

Victory is in your veins

胜利早已流淌在血液中

You know it, you know it

你早知道 你早知道

And you will not negotiate

而且你也绝不妥协

Just fight it, just fight it

你会战斗到底 勇往直前

And be transformed

凤凰涅槃 改变自我

When, when the fire's at my feet again

因为当烈焰再次环绕脚旁

And the vultures all start circling

天上的秃鹰盘旋

They're whispering, "you're out of time."

它们低声细语“你时间不多了”

But still, I rise

但我依旧如朝阳般升起

This is no mistake, no accident

这不是什么错误 也不是什么偶然

When you think the final nail is in; think again

当你觉得你即将走到尽头 请三思

Don't be surprised, I will still rise

不要太意外,我还会升起

Don't doubt it, don't doubt

不要怀疑 不要怀疑

Oh, oh, oh, oh

噢,噢,噢,噢

You know it, you know it

你早知道 你早知道

Still rise

坚持到底

Just fight it, just fight it

战斗到底 勇往直前

Don't be surprised, I will still rise

不要太意外 我还会升起

评论

© 灵野 | Powered by LOFTER